Tuesday, September 05, 2006

Dalam Kesempitan Ada Kesempatan

Sebelum memulakan apa yang telah dimulakan, tentunya saya mengalami kesempitan dalam bermacam bentuk ujian. Mencari sesuatu yang tidak pernah menjadi tugasan harian saya, mestilah sesuatu yang amat perit sekali. Daripada mengumpulkan bahan kajian dan sedikit ilmu untuk digarapkan dalam dunia seorang usahawan ini, perlunya pengorbanan yang tinggi. Kesediaan saya terhadap segalanya ini memang tidak lagi boleh diundur.

Diumpamakan seperti saya sedang berjalan ke hadapan dan membakar jalan yang telah saya tinggalkan di belakang supaya tiada lagi turning back. Nekad saya hanya bersulamkan doa dan semangat yang saya harapkan tak akan luntur sehingga apa yang saya harap dan sematkan di hati saya berjalan dengan baik dan seterusnya membuahkan hasil yang diimpikan.

Matlamat dan visi saya memang besar. Keputusan ini bukanlah angan-angan kosong. Angan-angan yang telah dan akan terus merubah cara penghidupan saya secara total. Saya juga mendoakan agar keluarga saya dapat menerima perubahan ini seadanya. Mungkin pada awalannya, saya terpaksa pekakkan telinga dengan segala rungutan anak-anak yang mungkin tidak biasa dengan segala kesederhanaan, namun impian saya mereka pasti akan mengerti satu hari nanti.

Saya harapkan sedikit masa lagi, saya bolehlah memberikan komitmen 100% setelah proses kajian dan penyediaan pelan perniagaan ini selesai. Masa yang saya peruntukkan hanya tinggal 2 minggu saja lagi.

Dalam pada menyiapkan RP saya, biarpun terdapat kesempitan itu ini, namun terdapat juga beberapa kesempatan yang memberikan saya bentuk idea dan arah tuju yang semakin jelas tentang pilihan saya ini.

Alhamdulillah.

No comments: