Monday, November 27, 2006

Berita Menarik Tentang Maha

Hari ini hari terakhir MAHA 2006. Mungkin ramai yang telah mengambil peluang meninjau peluang dan maklumat yang terkini berkaitan industri Pertanian, khususnya bahagian perternakan.
Saya juga sempat menjengah ke lokasi MAHA tersebut, walaupun dalam kesuntukan masa menguruskan beberapa perkara. Agak lewat saya ke sana pada hari kedua pameran tersebut. Bilangan pengunjung yang datang memang di luar jangkaan. Dari situ saya mengakui, rupanya ramai yang berminat dan mula membuka mata tentang peluang yang sedang mencapai momentum sihat ini. Tumpuan saya tentunya di Pintu 2 dan 3 yang mendedahkan banyak info tentang penternakan dan teknologi yang terlibat dalam industri ini.
Sambil mengumpul beberapa bahan ilmu, sempat juga berbual mesra dengan pengusaha dan peserta pameran tersebut. Banyak info berguna yang saya perolehi khususnya tentang perkara-perkara yang mungkin baru bagi saya. Pada yang baru menjinakkan diri, banyak buku dan CD panduan dijual disamping dapat berhubung terus dengan pembekal dan melihat sendiri hasil ternakan mereka.
Memandangkan hari hujan dan waktu saya melawat tu agak gelap, saya tak dapat menghabiskan banyak masa di situ. Rugi juga rasanya tidak dapat melawat keseluruhan tapak pameran. Namun saya masih berpuas hati kerana masa saya dapat terisi dengan pelbagai maklumat. Sempat juga berbelanja membeli beberapa bahan ilmiah dan supplies untuk ternakan.
Berikut beberapa berita tentang MAHA 2006, untuk tatapan anda.
>>>>>>Lagi berita MAHA 2006, akan datang.

No comments: