Tuesday, December 05, 2006

NST, Selasa 5 Disember, 2006


>>Ringkasan : Apa yang menarik di sini, dinyatakan bahawa 500 ekor kambing Boer boleh mengeluarkan 2,000kg baja organik setiap bulan. Purata pendapatan sebulan mencecah RM17,500. Kalau kita ambil kira perbelanjaan untuk makanan kambing, dianggarkan cuma RM3,800. Dengan lain perkataan, pendapatan daripada tinja kambing itu sendiri boleh menampung kos makanan mereka. (Bagaimanapun, ini tidak mengambil kira kos operasi pemprosesan baja organik tersebut).

3 comments:

Anonymous said...

menarik!!!

dengan hasil tinja pn dh untung.insyaallah tahun depan sy akan memulakn prjek ternakan kambing.skang tngah kumpul modal n maklumat.harap saudara anz dpt membantu..

ANZ said...

Sy juga sdg berusaha mengumpulkan maklumat dan membina rangkaian bg kemudahan semua penternak seperti kita. Sy yakin, kalau kita saling bekerjasama maka industri ini akan berkembang maju dengan sihat.

Semoga niat murni ini berjaya hendaknya.

Anonymous said...

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.